Tuesday 10 January 2012

NOTICE

Attention to all my faithful friends and readers!

Argh~Recently I received many complaints about my blog.Haha. Perharps the word complaints is a little bit strong. Okay, comments I should say - my posts are freaking lengthy!!

In fact, I constantly receive such comments.

Well, don't worry, I am not grumbling or what, there is absolutely no right or wrong on this matter. Through the book " Whatever you think, think the opposite" I learnt that there is no good or bad decisions and perharps opinions too. I am trying to practise "Judge less, accept more".

NOTICE

I am not giving in. XD I will still type a long long post, with the opening, content and conclusion paragraphs, the stereotype essay format. To me it's is my style of blogging, in spite of practising the usage of the languages, it's a full desription of my view towards an issue or an event.

Some say they feel lazy to scan through lines by lines, words by words. They prefer short posts with pictures and photos. I know reading is quite tiring sometimes especially from a screen. You have your reason and I am perfectly alright with it. I do respect your opinions, my friends. However, I feel that I am not going to that style yet, I won't say never.XP I am quite stuborn, remember?Haha. And I won't lose myself. I believe some may enjoy reading it.

WIN - WIN

Since I respect your opinions, and I don't want any of you miss out my interesting life ( Maybe, haha ) , I come out with a win - win solution. I will try to insert some pictures related to my ideas, and I will bold and underline and highlight and enlarge the summary. Okay with that?XD So you can just scan through with a glance!And for your information, there is a rating bar below the post, do rate it.=) Thank you. Any feedbacks and suggestions please don't hesitate to type a comment. Yeah. Your cooperation is highly appreciated. Thank you for your support.

P.S. I did try to make it more formal like a notice. X)

HAPPY BIRTHDAY ROU YI DA JIE!!
十八 - 花样年华


2 comments:

少芬 kee said...

我个人对他人博文的长短一般都觉得无所谓的,反正阅读他人部落格是随喜的事情,如果你觉得太长了,不想读就离开呗,没什么大不了的啊,然后作者还是可以尽情发挥。

马条儿,继续书写吧,以后你应该不会真正地修读中文,但还是希望会继续看到你这里出现中文博文,我个人蛮喜欢阅读你的文章的,所以以后即使忙碌了,也不要让这里荒废哦!

我不是很勤力写博文,但是每当看到你们更新我都很开心的!^^

大家加油!!!为生活加油!!!
yeah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dë~3MusketEErz said...

哈哈,老师我是突然想起您说过您会留言,再想想您可能忘了,但还是决定查看,果然有!

老师说的不错,这是很个人的事情,而我写博文早期时纯粹是为了抒发感情,不在乎语文的表达能力,那时是初二的时候。现在也是抒发情感,只是随着年龄的增长思绪日愈复杂,也比较着重语文的应用,并且把它当成是一种分享了。

我不想把我的博客营利化,绝不为五斗米而想尽办法来吸引客流量。广告也只是像存钱养息般收获些而已,目前已有1令吉。哈哈。

那天会写这篇,是因为身旁好友都这么说,才想出了办法迎合他们的要求。目前为止,我看还是没什么果效吧,因为我写的都是散文式的,怎么会有重点呢?只好尽量划出关键字了。

老师别怕我会随波逐流,可别忘了您认识的马条儿决不会丧失自我,迷失自己!就连“她”我都不会为她而改变自己的作风,何况他人?哈。当然如果是缺点,我是会改的啦。

谢谢老师的夸奖,我是不会放弃华文的,虽然已经没有了考试的压力,但我不想以后有教不会儿女写作的尴尬。哈哈。而且我也是华人嘛,华文不能荒废。这种精神是在宽柔时培养的吧,那时候也许是受到环境的影响,很想维护和传承中华文化。

我会趁现在有时间多写写的,我的华文博文都贴上了“华文版”的标签。

谢谢老师!再会!乐活,乐活!快快乐乐地活!XD