Friday 29 June 2012

扬帆起航

三个星期后,北海终于下起大雨来了。看着豆大的雨点密密麻麻倾斜45度地冲刷着我的房间窗口,心中有种难以言表的喜悦。啊,几个星期以来的干燥全都被大雨驱走了。常听人说,阴雨天没有阳光的日子会让人忧郁,我正好相反,风刮越大、雨下再大,我越开心。我也喜欢倚着窗“观雨”。

我,就是这么地爱雨天。

深吸一口气,雨的酸味充斥鼻腔。望着窗外的雨景,突然觉得怎么这么巧在我离开前会来场倾盆大雨呢。也许是刮大风才能较顺利地起航,下大雨才能顺水推舟。哈哈。这场大雨,我没错过。

视线向四周扫了一圈。一箱一箱的盒子和有待我继续努力整理的行李,实在让我有心无力。过了大半天,我才很突然地觉悟:明天我将要离开。此前大脑完全没有这个意识。此后我显得格外珍惜能看见家里四周的东西。视线所停留的地方,心里都会说多看几眼吧。

众所周知,我有非常多的时间可以收拾行李。偏偏我就是无论做什么都喜欢“最后一分钟”。可能时间的压迫感和压力才有办法驱动我的身体吧。我很享受“最后一分钟”所带来的紧凑和虚假的繁忙。但是,这么做也有一定的风险。乱了阵脚瑕疵多多是次要,时间不足无法完成才致命。哈哈。


今天算是我半年长假的最后一天了吧。回顾这段岁月,我骄傲地说我并没有蹉跎。虽然颓废了不少时光,但我有部落格可以证明大部分的日子过得非常精彩。所经历的大大小小的事件,让我趋向成熟。原来,当时光的列车悄悄抵达,就算多么不想离开,也得上车,到下一站去。我以为我会继续幼稚下去,却在自己一声声幼稚的言语中慢慢长大。

六个月前,我有许许多多的计划。六个月后,大部分都实践了吧。想到海边去,去了;到田野去,也去了。只不过,我想观看满天密布的星星的愿望一直无法实现;也一直没有机会到海边露宿一晚。期间,我参与了较专业的录影,自己也当了第二次的导演。当然,最开心的是我奋斗多年的目标漂亮达成而欣喜若狂;最痛心的也是我努力许久,却无缘胜利而徘徊崩溃边缘。

不过,即将征讨另一座高岭的前夕,我必须放下过往的一切,不管是胜利的掌声还是遗憾的叹气。只有这样,我才能轻装上阵,朝成功快速并发。


这……算是严重离题吧……


好了,截至现在,我的行李也整理得七七八八了。我说我不会为离别而哭泣,可是忧愁伤感如大雨般不停冲刷心头。眼泪似乎快溢出来了。我想我还是不会哭,为了守着自己的承诺和别让鱼儿得逞而不哭。


话说回来,鱼儿胸有成竹地说我会哭,我倒觉得最后哭得最凄惨的会是她。哈哈。果然不出我所料,她为了胜利而发了一封,不,是一篇短文给我催泪。所幸我一眼看穿她的诡计。


不过还是要感谢她啦。感谢她的关怀、祝福与期许。她说她不能想象我将要离开,别忧郁成疾啊。哈,我和石头等人可是我们当中最后离开的。


芮菁和捏你也如我所料地制作了一框相片给我当礼物。哈哈。她们命令我一定要放在书桌上天天瞻仰她们的颜容。捏你和芮菁,感谢你们呀。我总是让你们失望,说真的很抱歉。这次捏你回来,碍于时间的问题我们只能见面两次。没关系,我会回来的。


曾经多么地期望开学,现在又觉得假期不够。人,总是这样的矛盾。好了,六个月的蛰居,六个月的蓄势,是时候




同我乘一艘船的水手们,调帆转舵,
全速前进,火力全开!



7 comments:

永慧 said...

船长,咱的船开了吗?哈哈~

Dë~3MusketEErz said...

还没正式航行啦。快了快了!现在正在添燃料,过两天就马上出发!

大家准备好了吗!!

鱼儿这次输给你了。她不是第一个看到我的新帖的。哈哈。

♥ Neri said...

why u update during midnite one? haha too sad to leave? Dont need to say much for your departure cuz i know we'll see each other soon and plus, you're not going to far away mars, we're still on the same earth, still contactable, skype-able!

tears is not a definition of weakness. i don't know whether or not you'll cry, but i think you will. i tell myself everytime before i fly off i wouldn't cry etc cuz this isn't the first time and blah blah i STILL DID and in fact cried even harder, louder. well too bad i don't get to send you off, but matty you'll always have my best wishes.

if there's anything, don't hesitate, like what we said, it's just a skype call away :)

take care and go chase after your dreams! study hard okay:) cambridge is awaiting you :D

Micmicmic said...

Walao continue to say that is a trick lah you = =
and sorry hor I wont cryy you worry youself better kay, if you cry i will know! =P
i bet you to cry coz i m so sure that you will miss everyone here, if you dun, haih, what kind of fren is this??! XDD
okay lah joking la, cry or don't isn't the point kay, all the best to you this little sister of everybody XDD

Dë~3MusketEErz said...

No la.i started to type from 9pm ma.but midnight only finish.

I noe we can stil keep in touch.but we hav our own busy lives so it is also very hard to skype n so on right.n skype cant be as real as talking in person la.n i think it is not so convenient if i share a room wif others lol.anyway,i will try k.n let u know.

Today shao fen jie said guy cannot cry de la.haha.

I will put my best foot forward!thank you for your best wishes!!XD

Dë~3MusketEErz said...

Haha.ok la.i appreciate it very much k.

Nahh.why u say i cry u wil know leh.u can sense me mehh.aiya.u will cry de la.dun jia jia.perhaps emo for some monthss.

Oh,i m little sister hor,dat means i hav the right to cry ah.haaahaha.

Dun cry ah fish.ur tears wil mix wif the water so no one wil see it.so cry hard hard ya.XD

Dë~3MusketEErz said...

No la.i started to type from 9pm ma.but midnight only finish.

I noe we can stil keep in touch.but we hav our own busy lives so it is also very hard to skype n so on right.n skype cant be as real as talking in person la.n i think it is not so convenient if i share a room wif others lol.anyway,i will try k.n let u know.

Today shao fen jie said guy cannot cry de la.haha.

I will put my best foot forward!thank you for your best wishes!!XD