Wednesday 22 February 2012

下着雨的星期二下午

原本以为今天会像往常的下午一样炎热;原本以为今天决定不上网;原本以为上了网会做些有用的事情;原本以为不会写博文;原本以为要用英文写,但我的英文已年久失修,不是不敢尝试,只是怎么也下不了手。

上星期五早晨起床后,惯性地伸手拿本应放在桌上的黑框眼镜,却连探了几次都探不到。心想大事不妙,却也懒得理。人,就是这样,刚起床的脑袋就像刚开机的电脑一样,需要时间方能正常操作,还偶尔会当机,譬如说遇上了某个人。我直接去厕所刷洗,背后传来爸爸的声音:“马修,我昨晚用你的电脑时弄断了你的眼镜。”说真的,当时没有反应,心里早就预料到了吧。老爸很粗心,没关系,致命的是我好像得到了他本人的“真传”。他呀,曾经煮食忘了关火就出门。不说了,俗话说家丑不可外扬啊。但这事也不会太丑,我又是在家里面,就让我说完吧。结果呢,我们还没到家就闻到烧焦味,四处烟雾弥漫。原来,火灾现场不是开玩笑的。

至于他怎么弄断的,奇怪,这等神奇的事竟然无法拨动我的好奇心。麻木了吧。所以说,到现在这还是个谜。塞翁失马,焉知非福?我换了新眼镜。但,花了505令吉。天哪!这是我做过就贵的眼镜!得戴个两三年才行。

昨天我亲爱的哥哥带我去买了新的营帐。你们都知道这件事已耽搁很久了,是时候来个了结。哈,说得太认真了些。称我心意的营帐还真的没有,勉强选了一个布满灰尘的。回到家才发现那是两年前进货的,店主却说是去年才进的。算了,不计较。我还蛮喜新厌旧的,但我很想念之前那个青色的帐篷。

好了,叙述了一大堆我要带出的是,班台可拉处过夜之行又复燃啦!好想回到那里的沙滩,住上一个满天星的夜晚,给自己完全的放松,贴近大自然。

骂你费神

 
噢,又离题了。标题为《下着雨的星期二下午》,怎么珠字未提星期二呢。今天距离大马教育文凭考试放榜还有一个月。对,我要说的是“时间过得真快呀!”我得加快脚步,把我的所有计划付诸行动,虽然最大最大的计划似乎已经将永远被搁置在心里的某一个角落,沉没在脑海的最深处。不过,还是有点期待它被寻见、被捞起的一天。

心里总是这样认为,下个月知道成绩之后我的生命将从此改变、完全的改变。我没预估自己的成绩,人怎么算都算不过上帝的算。原因很简单,上帝看得见你手里拿着570ES型号的计算机,你却不知祂用的是什么。知己知彼嘛。现在的我,深信这一点,至于详情,下次再谈哦,嘿嘿。

上上一段提到露营,我这个星期五决定搭巴士北上到吉打与槟城的边界在震杰家住上一晚,实地体验躺在收了割的稻田上数星星。这算是我第二次的小背包旅行吧。耶!我爱旅行!原来,我很有冒险精神。可是,我很怕热。我怕那炽热的午间太阳,却很想轰轰烈烈的大干一场。很矛盾吧,这就是组合成我的一部分。

咦,好像还是没和星期二挂上关系。应该写写我在下着雨的星期二下午做些什么才符合题目对吧。好吧,原本想到图书馆,结果去理了发。后来想在这难得有云的下午开收音机看看书,惬意惬意地过个慵懒的下午,一个没有英式下午茶的下午,也是一个没有……算了,我自己也接不下去。

还-是-没-有-切-题

那你说我在下着雨的星期二下午到底干了些什么啊!

我在思考。

思考?思考什么啊!

我所思考的,已经用我最深爱的方块字表达出来,就在上面。

我思,故我在。

8 comments:

少芬 kee said...

yeah!!!你的计划终于要付诸行动了!!!预祝你有个美丽的躺在沙滩上看星星的夜晚!!!
(前一阵子去宜康省超市时看到帐篷、方便型煤气炉等,还打算告知你,不过忘记了 :P

接下来就可以实行第二个计划啦——Border书旅!!!哈!

Dë~3MusketEErz said...

老师啊,我看不是终于吧,有些小计划已经成功实行了。哈哈。

谢谢老师!我会认真地数星星的。XD

没关系啦,帐篷买了,在不远的将来可能会添购方便型煤气炉。那天上网查看coleman牌的帐篷,都非常漂亮,让我甘愿住在帐篷算了,价格也不菲,都是一千令吉起的。

老师啊,我觉得到“边界”书局的计划会比我到海滩过夜的计划要早进行吧。基于安全考量,多一些人一起到野外露宿比较好。=)

老师何时有空?下个星期的某一天下午就去怎么样?但是大家都去工作了耶,要找个时间很难。看看有没有公假吧。

♥ Neri said...

hahaahha this post made me lmao i can imagine if you were to say that face to face like talking in convos it'll be funny. ahhhh. anyways happy camping at zhenjie's house! or should i say happy enjoying the night stars, they'll give you tremendous peace ah how envious am i of you right now!

and matt, don't worry, ping chang xin jiu hao. whatever the results are in a month time, you've known that you've done your best and there's nothing you can do about it. but i hope your plans would all go smooth and all the best yo!

cos you're MATTNIFICIENT :)

Dë~3MusketEErz said...

Hahahaha.Using your video style ah,okaylah, I will try to make one video next time!=)Love your first video,that one with lazy song mia.It's so cute!I let my bro watched it.haha.Thanks ya!I am going to Zhen Jie's house tomorrow!yeah!will take many many photos!Wait for my post!haha.

Don't be envious lah.Again,next time you come back I bring you to Pantai Kerachut k?Last time you were tired,this time can make it ah.XD

Ya,ping chang xin jiu hao.But I think I will not able to sleep on the night before la.Haha.You know I can be very nervous sometimes.By the way thanks!I will try to make my plans go smoothly but I will commit them to the Lord too.=)

You have your Bible with you right, turn to Proverbs 3:5-8.Will share with you my testimony.Haha.

Ohya,you sure know about LINSANITY right?He registered it as a trademark.Should I do the same for MATTNIFICENT?hahaha.

♥ Neri said...

yeah la you must do a video like me, try to beat my cuteness nyayhahahah and what the hell? you showed your bro T-T you all enjoy ok already why la go show people of older ages:/ anyways doesnt matter. who knows one day i might become famous HAHA


and faster update when you come back from camping and watching ze stars! and yesh when i come back i must fulfill that beach trip cos i missed the last one!

and yes of course you'll have butterflies in your tummies the day before its normal, remember to tell me how'd you go when you got it ya ;) and all the best mattnificient yo!

OMG YOU SHOULD CHANGE YOUR LINK TO MATT-NIFICIENT.COM if you want a domain or matt-nificient.blogspot.com since you're the only blogger out of your three friends lol. but ask their permission first lo since you guys started the blog together :)

and no i dont have my bible with me, but i have a bible app in my phone ahaha.

Dë~3MusketEErz said...

I am back!!but I didn't go camping there la.I stayed at Zhen Jie's house.So big ah!I like the feeling although it's a bit old.I wanted to go out at night,but they said morning 5am would be the best time.

This trip is not bad lah.But I want to go to beach,maybe next next week,or next next next week, or next next next next week la.XD

Change my blog name ah,don't know leh,must ask them first.And you know I resist changes de ma.haha.

I sure will inform you my results very fast k,if it is very good.Ha.If not that I want I will emo first only say.XP

Check the verses with the apps lor.=)

♥ Neri said...

your next next next next week why dont you just say one month later? lol. and what la you resist change. must embrace changes for good okay! lol. and hana dowan change its okay. :)

and emo your head la. whether good or bad all must tell :) haha

Dë~3MusketEErz said...

Next next next next week emphasizes the days are still long to reach ma.XD

Haiya,u study physics right,every matter tends to resist movement de ma,its INERTIA!!

We all will emo that day k!We came to an agreement dy.22nd of March, emo day!haha.But I am still hoping for the best!YEAH!